Covid PCR Testi

Pandemi koşulları nedeniyle adı sık sık duyulan Covid PCR testi, moleküler bir tanı testidir. Coronavirüs hastalığı şüphesi taşıyan kişilere yapılan bu test ile vücutta bulunan virüsün kimliği belirlenir. PCR testi ile vücutta bulunan az miktardaki mikrop bile tespit edilebilir. Günümüzde sağlık bakımından toplumsal güvenliğin sağlanabilmesi için hem yurtiçinde hem de yurtdışı seyahatlerinde bu test zorunlu tutulur. Bu nedenle yurtiçi yurtdışı PCR testi büyük önem kazanır. Hem bireysel hem de toplumsal öneme sahip olan PCR testleri, polikliniğimizde sizlere sunulan hizmetler arasında yer alır. Bu test ile sadece Corona hastalığına değil, tüm enfeksiyon hastalıklarına tanı koymak mümkündür. Virüsteki RNA’yı gösteren PCR testi ile vücutta üretilen antikorlar da belirlenebilir. Covid-19 virüsünün neden olduğu Corona hastalığı her bireyi farklı şekilde etkiler.

Bazı kişilerde hastalığın semptomları hafif şekilde kendini gösterirken bazı kişiler de semptomlar daha yoğundur. Özellikle kronik hastalık sahibi olan kişiler, Corona hastalığında riskli grubun içerisinde yer alırlar. Corona tedbirlerini uygulamak toplumsal bir sorumluluktur. Bu nedenle hastalık şüphesi bulunan kişilerin kendini izole etmeden önce PCR testi yaptırması gerekir. Kişide semptomlar hafif şekilde kendini gösteriyorsa bile Corona tedbirlerini uygulamak ve izole olmak gerekir. Çünkü Covid-19 virüsünün yayılma hızı yüksektir. Vücudunuzda Coronavirüs hastalığının bir ya da birden fazla semptomu görülüyorsa polikliniğimizde PCR testi yaptırabilirsiniz.

covid-pcr-testi

Covid PCR Testi Nasıl ve Ne Zaman Yapılır?

Tüm dünyayı etkisi altına alan Coronavirüs hastalığında tedbirler almak ve tanı koymak son derece önemlidir. Bu hastalık, grip hastalığına benzer semptomlar gösterir. Bu nedenle bazı durumlarda sadece PCR testi sayesinde tanı konulabilir. Tanı koymak, hangi hastalık söz konusu olursa olsun, bir tedavi planı hazırlamak için önemlidir. Corona hastalığı söz konusu olduğunda tanı koyduktan tedavi planının yanı sıra tedbirleri de değerlendirmek önemlidir. Çünkü tedbirler, virüsün yayılmasını engeller. Covid testi, hastalığa dair semptomların görülmesi durumunda ve Covid-19 virüsü taşıdığı kesinleşmiş olan kişilerle temas kurulması durumunda yapılır. Polikliniğimizde PCR testinin yanı sıra hızlı antijen testi de yapılır. PCR testi, sürüntü örneği alınarak gerçekleştirilir. Şayet test yaptıracak kişi de öksürük mevcutsa, öksürdükten sonra gelen balgamdan da örnek alınması mümkündür.

Test için genellikle burun ve boğazdan örnek alınır. Sürüntü örneği, uç tarafı pamuklu ince çubuklar yardımı ile alınır. İlerlemiş vakalarda boğaz ve burun yerine havayollarından örnek alınması faydalı olur. Çünkü ileri aşamalara gelmiş olan hastaların burun veya boğazında virüs örneği kalmamış olabilir. Hastadan alınan örnek, özel bir kaba alınır. Sürüntü olarak alınan bu örnek, laboratuvar ortamında bir takım işlemlere maruz bırakılır. PCR testi, hastalık süreci devam ederken veya hastalık şüphesi oluştuğu zaman yapılır. Kendi önlemlerinizi almak için hastalık şüphesi durumunda polikliniğimizde kısa sürede sonuçlanan hızlı Covid testi hizmetinden yararlanabilirsiniz.

Covid PCR Testinin Avantajları Nelerdir?

Covid PCR testi, hasta olan kişilerin yanı sıra virüsü sadece taşıyan kişilerin belirlenmesinde de etkilidir. Bu sayede hastalıktan hiçbir şekilde etkilenmeyen fakat virüsü taşıyan kişilerin diğer kişilere virüsü bulaştırma riski önlenmiş olur. Bu durum, Corona salgınının kontrol altına alınması için son derece önemlidir. PCR testinde kan örneği alınmadığı için örnek alma süreci ağrısız geçer. PCR testi Coronavirüs dışında DNA analizi, genetik hastalıklar, prenatal tanı gerektiren hastalıklar, kanser araştırmaları ve HIV gibi birçok hastalığın teşhisi için kullanılır. Yapılan testlerden ortalama 1 ila 3 saat içerisinde sonuç almak mümkündür. Bazı durumlarda 24 saat içinde de sonuç alınabilir.

Covid PCR testi, polikliniğimizde yaygın olarak verilen hizmetler arasında bulunur. Hastalık şüphesi taşıyor veya semptomlara sahipseniz polikliniğimizde PCR testi yaptırabilirsiniz. Polikliniğimizde verdiğimiz hizmetlerle yüksek kalite standartlarında sağlık hizmetleri almanıza olanak veriyoruz.