Evde Bakım Hizmetleri

Evde hasta bakımı, bu alanda hizmet veren kuruluşlar tarafından evde bakılmaya ihtiyaç duyan kişilere hızlı bir şekilde ulaştırılmaktadır. Evde bakım hizmetleri sayesinde tüm tıbbi süreçler; ev ortamında konforlu bir şekilde yürütülmektedir. Pek çok avantajlı yönü bulunan evde bakım hizmeti, kişilerin ihtiyaç duydukları tüm tetkikleri ve tedavi uygulamalarını bünyesinde barındırmaktadır.

Yaş faktörü nedeniyle evden çıkamayan, felç veya inme gibi hastalıklara sahip olan veya ameliyat sonrası iyileşme sürecinde olan tüm kişiler; evde bakım hizmetlerinden yararlanabilmektedir. İlgili kamu veya özel kuruluşlar aracılığıyla verilen evde bakım hizmeti; bakıma muhtaç kişilerin en iyi şekilde tedavi edilmesine olanak tanımaktadır.

Evde Bakım Hizmetleri Nelerdir?

Evde bakım hizmetleri dendiğinde, çoğu kişinin aklına yaşlı bakımı gelmektedir. Oysa evde bakım hizmeti kapsamında yer alan pek çok tıbbi uygulama bulunmaktadır. Hastalık veya düşkünlük nedeniyle evden çıkmakta zorlanan kişiler, evde bakım hizmetleri sayesinde en iyi şekilde rehabilite edilebilmektedir. Evde bakım hizmeti kapsamında yer alan uygulamalar şu şekilde sıralanmaktadır:

Zeytinburnu evde bakım hizmetleri kapsamında yer alan tüm bu uygulamalar, uzman sağlık çalışanları aracılığıyla hasta tarafına ulaştırılmaktadır. Kişinin kendi evinde en iyi şekilde tedavi edilmesine olanak tanıyan bu uygulamalar, hizmet veren kurumun sorumluluğu altında ilerlemektedir. Hasta ve yaşlı bakımı gibi alanları da içermesi nedeniyle, toplum sağlığı için oldukça fazla yarar sağlamaktadır.

Evde Bakım Hizmetleri Nasıl Verilir?

Evde yaşlı bakım hizmetleri, herhangi bir nedenden dolayı kendi evinden çıkamayan veya bakım alabilmesi için refakatçisi olmayan kişilerin; uzman sağlık elemanları ve bakım verenler aracılığıyla kendi evinde tedavi edilmesi anlamına gelmektedir. Düşkünlük veya kronik hastalıklar nedeniyle, tıbbi tedavi süreçlerine ihtiyaç duyan kişiler; evde bakım hizmetlerinden sıklıkla yararlanmaktadır.

Özel evde bakım hizmetleri, kişilerin ilgili kurumlara yaptığı başvurular ile verilmektedir. Söz konusu hizmetin içeriği ve şıklığı, şahsın talepleri ve ihtiyaçları doğrultusunda belirlenmektedir. Öz bakım, serum, ilaç takviyesi ve tahlil gibi işlemlerin tümünü içeren bu uygulama; uzman kişilerden oluşan kurumlar aracılığıyla hasta tarafına ulaştırılmaktadır.

Hangi Durumlarda Evde Bakım Hizmeti Gerekir?

Evde yaşlı bakımı, bu hizmete ihtiyaç duyan veya öz bakım eylemlerini yapamayan kişilerin; sıklıkla müracaat ettiği kurumsal bir hizmet olarak tanımlanmaktadır. Ev ortamında bakılmak isteyen veya hastane ortamına gidecek durumu olmayan herkes, evde bakım hizmetlerinden gönül rahatlığıyla yararlanabilmektedir. Evde bakım uygulamalarından yararlanma sebepleri şu şekilde sıralanmaktadır:

• Ameliyat sonrası iyileşme süreci.
  • Kişinin, refakat edecek çevresi olmaması.
  • Hastanın, hastane ortamına girdiğinde enfeksiyon kapma riski olması.
  • Yaşlılık nedeniyle hareket edemeyen kişilerin tedavi edilmesi.
  • Bedensel veya zihinsel engelli bireylerin rehabilitasyon süreci.
  • Mental hastalıkların tedavisi.

Evde Bakım Hizmetleri Hangi Hastalara Verilir?

Her hasta, şefkatli kişilerce uygun bir şekilde bakılmaya ihtiyaç duymaktadır. Hastalık sürecinin en kısa sürede atlatılması, bakım verenlerin doğru muamelesi ile mümkün hale gelmektedir. Tüm hastalıklar, kişilerin bedensel ve zihinsel olarak yıpranmasına neden olmaktadır. Bu süreçlerin en hızlı şekilde atlatılması, kişilere moral veren bir çevrenin varlığıyla mümkün olmaktadır.

Evde sağlık hizmetleri kapsamında yer alan evde hasta bakımı uygulamaları, refakat edecek çevresi olmayan kişiler için tasarlanmaktadır. Temizlik, yemek, sosyal ihtiyaç ve tıbbi tedavi yöntemlerinin tümünü içeren bu hizmet; hasta ve düşkün kişilerin en iyi şekilde rehabilite edilmesine yardımcı olmaktadır. Bu süreç sayesinde, hastalık nedeniyle dışarı çıkamayan kişilerin tedavi edilmesi mümkün hale gelmektedir.

Evde Bakım Hizmetlerinin Kapsamı Nedir?

Evde bakım hizmetlerinin kapsamı, hastanın ihtiyaç duyduğu tedavi yöntemlerine göre değişkenlik göstermektedir. Bazı hastalar, kişisel bakım ve temizlik gibi uygulamalara ihtiyaç duyarken; bazı hastalar ise profesyonel anlamda tedavi görmeye ihtiyaç duymaktadır. Söz konusu şahsın ihtiyaç duyduğu tüm faktörler, evde bakım hizmetinin genel çerçevesini oluşturmaktadır.

Sosyal ve psikolojik destek uygulamaları, evde bakım hizmetleri kapsamında yer alan yöntemler olarak sıralanmaktadır. Hasta psikolojisini en ağır şekilde yaşayana kişilerin, sosyal ve psikolojik anlamda rehabilite edilmesi; söz konusu kişilerin topluma kazandırılması açısından önem arz etmektedir. Psikologlar tarafından yürütülen bu uygulamalar, söz konusu kişinin rehabilitasyon sürecine katkı sağlamaktadır.

Evde Bakım Hizmetlerinin Avantajları

İstanbul evde bakım hizmetleri, kişilerin kendi evlerinde en iyi şekilde bakılmasına ve profesyonel bir şekilde tedavi edilmesine olanak tanımaktadır. Birçok tedavi prosedürünü kapsayan bu hizmet, şu şekilde sıralanan avantajlı durumlara sahiptir:

• Kişinin ihtiyaç duyduğu tüm tıbbi uygulamalar kendi evinde titizlikle uygulanmaktadır.
    • Ev ortamının sağladığı güven hissi nedeniyle, tedavi süreci hızlanmaktadır.
    • Hastanın hastane ortamından enfeksiyon kapma ihtimali azaltılmaktadır.
    • Süreç içerisinde verilen sosyal destek sayesinde kişiler, psikolojik anlamda rahatlatılmaktadır.
    • Hastalar, uzman sağlık çalışanlarıyla birebir irtibata girmektedir.
    • Doktorlar, hastalarıyla doğrudan ilgilenme fırsatı yakalamaktadır.
    • Ev ortamının sağladığı sessizlik nedeniyle, hastanın diğer belirtileri daha net görülmektedir.