İnfluenza Testi

Bir çeşit üst solunum yolu enfeksiyonu olan influenza, A, B ve C olmak üzere üç farklı tür ile karşımıza çıkar. Bunlardan A ve B türleri insanlarda görülür. C türü ise domuz, kuş, at ve deniz memelilerini etkilemektedir. Halk arasında grip şeklinde de ifade edilen bu virüs, mevsim geçişlerinde şiddetini artırır ve sıklıkla görülür. Bulaşıcılık oranı oldukça yüksek olduğundan; hapşırma, öksürme, ortak yerlere dokunma ya da yakın konuşma durumlarında bulaşabilir. RNA virüsü olan influenza, solunum yolu enfeksiyonu olduğundan; akciğer, burun ve boğazı etkileyerek, kişide ağır grip belirtilerini ortaya çıkarır. Bu nedenle tedavi edilmediğinde çok ağır semptomlar ortaya çıkabilir.

İnfluenza Testi Nedir?

Özellikle Covid-19’un hayatımıza girdiği günden itibaren adını sıkça duyduğumuz influenza testi; vücutta influenzanın varlığının tespit edilmesi için belirtilerin olduğu kişiye uygulanan basit bir testtir. Burun yolu ile uygulanan bu test sonucunda hem influenza hem de Covid-19 varlığı tespit edilebilmektedir. Hastalığın tedavi edilebilmesi, hastalığın kişiyi daha fazla etkisi altına almaması ve farklı kişilere de hastalığın bulaşmasının önlenmesi için bu testin uygulanması gerekir. Özellikle son dönemde influenza vakalarının artması sebebi ile belirtilerin daha fazla ağırlaşmaması için testi yaptırmanız ve pozitif çıkması durumunda tedavisine başlanmasını sağlamanız son derece önemlidir.

Hangi Belirtilerde İnfluenza Testi Yapılmalıdır?

Son dönemde Covid-19 vakalarında artış gözlemlendiğinden ve influenza vakaları ile de sık sık karşılaşıldığından, ikisi arasında ayrım yapılabilmesi için influenza testinin uygulanması gerekir. Güvenilirliği son derece yüksek olan bu test sayesinde tanının konulması, tedavinin başlatılması ve bulaşıcılığın önlenmesi sağlanabilir. Tabii ki herhangi bir belirti yoksa ya da bu belirtilerin olduğu kişi veya kişilerle temas halinde olmadıysanız, testi yaptırmanıza gerek olmayacaktır. Peki, hangi durumlarda influenza testinin uygulanması gerekir?

• Yüksek ateş,
  • Boğazda meydana gelen gıcıklanma hissi,
  • İştah kaybı,
  • İshal,
  • Karın ağrısı,
  • Kuru öksürük,
  • Kaslarda ve eklemlerde hissedilen ağrı,
  • Burun akıntısı ve
  • Şiddetli baş ağrısı, influenzanın en önemli belirtileri arasındadır.

Yukarıda yer alan belirtiler sizin için değersiz görünebilir. Ancak bu belirtiler influenzanın başlangıç belirtileridir. Eğer test yapılmaz ve gereken önlem alınmazsa, ne yazık ki çok daha şiddetli sonuçlar ile karşı karşıya kalabilirsiniz.  Öte yandan mevsimsel geçişlerde kendini sıklıkla gösteren bu virüs, Dünya Sağlık Örgütü tarafından da son derece önemsenmektedir.

İnfluenza Testi ve Mevsimsel Değişiklikler Hangi Aylarda Önerilir?

Geçiş mevsimleri olarak adlandırılan sonbahar ve ilkbahar ile kış mevsiminde görülen influenza, çok sık ve hızlı yayılma yeteneğine sahiptir. Bu nedenle çevrenizde influenza geçiren biri ile aynı ortamda bulunur, aynı noktalara temas ederseniz, siz de influenza olabilirsiniz. Ancak belirtileri sebebi ile Covid-19 ile de karıştırıldığından, test yaptırmanız kendinizi korumanız açısından son derece önemlidir. Peki, influenza testi nasıl yapılır? Özel bir çubuğun burundan içeri sokulması ve örnek alınması ile gerçekleştirilen bir uygulamadır. Kısa süre içerisinde alınan örnek laboratuvar ortamında incelenir ve ortalama 45 dakika içerisinde sonuç alınır.

Ekim, Kasım, Aralık, Ocak, Şubat, Mart ve Nisan aylarında influenza vakaları ile sık sık karşılaşıldığından bu aylarda influenza testinin yapılması gerekir. Tedbir almak ve ağır sonuçlara maruz kalmamak için düzenli aralıklarla sağlık kuruluşlarında influenza testi yaptırabilirsiniz.

İnfluenza Testi İçin Hangi Semptomlar Dikkate Alınmalıdır?

Hepimiz gribin farklı bir türüne yakalanmışızdır. Genellikle de hastaneye başvurmadan atlatırız. Ancak influenzada durum çok daha ciddi olabilir. Çünkü belirtiler çok daha ağır ve ağrılı seyredebilir. Peki, test yapılmayı gerektiren semptomlar nelerdir?

• Kusma,
    • Yutkunurken ağrı hissetme,
    • Nefes almada güçlük çekme,
    • Acı veren kalıcı öksürük ve
    • Şiddetli baş ağrısı, influenzanın ilerlemiş olduğunun göstergesidir.

Yukarıdaki belirtiler, influenza testi yaptırmanız gerektiğini göstermektedir. Ancak bu kadar ağır belirtiler ile karşı karşıya kalmadan test yaptırmanız, influenzayı kontrol altında tutmanıza yardımcı olacaktır.

İnfluenza Testi Ne Kadar Sürede Sonuçlanır?

Evde bakım hizmetleri kapsamında çeşitli sağlık hizmetleri sunan Yeşiltepe Polikliniği, evde influenza testi konusunda da yardımcı olmaktadır. Bu şekilde hasta evden çıkacak durumda değilse, sağlık ekibi belirtilen adrese gelecek ve bizzat influenza testini gerçekleştirecektir. Ayrıca bazı durumlarda hızlı influenza testi talebine de sıklıkla rastlanmaktadır. Bunun için özel tasarlanmış testler ile yaklaşık 15 dakikada test sonucu alınabilir. Örnek ise burundan alınmakta ve çok kısa sürmektedir. Ancak genellikle testin sonucunun çıkması 45 dakikayı alacaktır. Bazı durumlarda aciliyet sebebi ile hızlı testler uygulanabilmektedir.

Sağlık kuruluşlarında gerçekleştirilen bir test olduğundan, influenza testi ücreti değişiklik gösterebilir. İşte bunun için tercih ettiğiniz sağlık kuruluşundan detaylı bilgi alabilir, test yaptırmadan önce ilgili kuruluşa iletişim kanalları üzerinden ulaşabilirsiniz. Yeşiltepe Polikliniği de bu konuda hizmet sunduğundan, iletişim numarası üzerinden iletişime geçebilir, influenza testi fiyat değişkenlerini öğrenebilirsiniz.

Son dönemin en çok karşılaşılan vakalarından bir tanesi olan influenza, önlem alınmadığı takdirde ağır sonuçlara yol açabilir. İşte bunun için influenza testinin düzenli aralıklarla gerçekleştirilmesi gerekir. Peki, influenza testi nerede yapılır? Neredeyse tüm sağlık kuruluşlarında influenza testi yaptırabilirsiniz. Yeşiltepe Polikliniği’ni tercih ederek influenza testi yaptırmakla birlikte tedavi sürecini öğrenebilir, sağlık hizmeti alabilirsiniz.

Halk arasında grip olarak da adlandırılan influenzanın bulaşıcılık süresi genellikle 1 haftadır. Bulaşıcılığın başladığı ilk aşama ise belirtilerin ortaya çıkmadan önceki bir gündür.
    Bir çeşit solunum yolu enfeksiyonu olduğundan burun ve boğazın yanı sıra akciğeri de etkilemektedir. Bu nedenle influenzanın ağırlaşması durumunda enfeksiyon ciğere kadar geçebilir.
    Soğuk algınlığı için uzmanların önerdiği vitamin, D vitaminidir. İnfluenza gibi soğuk algınlıklarının etkilerinin azalmasında ciddi faydaya sahiptir. Ancak hastalığın geçmesinde birinci faktör değildir.
    Son derece bulaşıcı bir solunum yolu enfeksiyonu olan influenza, erken tespit edilmelidir. Bu nedenle belirtiler ortaya çıkınca test yaptırılmalı ve tedavi olunmalıdır. Ayrıca hastalığın ortaya çıktığı günden itibaren geçerli olan 1 hafta içerisinde iş veya okula gitmemek, insanlarla yakın temasta bulunmamak son derece önemlidir.