Antibiyotik Kullanırken Nasıl Beslenmeliyiz?

Antibiyotikler, enfeksiyon hastalıkları savaşmanın yaygın ve etkili bir yoludur. Ancak çoğu insan antibiyotik alırken nasıl beslenmesi gerektiğini bilmemektedir. Antibiyotik tedavisi, enfeksiyon kaynaklı hastalıkların çoğunluğu için ilk akla gelen tedavi yöntemidir. Antibiyotiklerin şişkinlik, ishal, mide bulantısı ve karın ağrısı gibi yan etkileri olabilir. Antibiyotik kullanırken beslenme alışkanlıklarınızı biraz değiştirmeniz gerekebilir.

Bu yan etkiler genellikle hafif, geçici ve zararsızdır. Ancak bazı durumlarda şiddetli hale gelebilir ve ilacı kullanmayı bırakmanız gerekebilir. Bu yan etkileri önlemenin ve azaltmanın pek yok yöntemi bulunmaktadır. Beslenme alışkanlıklarınızdaki birkaç değişiklik ile antibiyotiklerin yan etkilerini kontrol altına alabilirsiniz. Çoğu durumda sorunlara neden olan etken aldığınız besinlerdir.

Antibiyotik Kullanırken Alınması Gereken Yiyecekler

Aşağıdaki besinleri tüketerek, antibiyotiklerin yaygın olan yan etkilerini azaltabilir veya tamamen ortadan kaldırabilirsiniz. Antibiyotik alırken yenilmesi iyi olan yiyeceklerden bazıları şu şekildedir;

• Probiyotikler; Kefir, yoğurt ve süt gibi besinler vücudunuzdaki iyi bakterileri beslerler.
• Yoğurt ve Süt; Hem yoğurt hem de süt, bağırsaklardaki yararlı bakterilerin varlığını artırır. Aynı zamanda kötü bakterileri de önemli ölçüde engellerler.
• K Vitamini Yüksek Gıdalar; Antibiyotikler bazı durumlarda K Vitamini eksikliğine yol açabilir. Yeşil yapraklı olan sebzelerin yanı sıra karnıbahar, karaciğer ve yumurta yiyerek de daha fazla K vitamini alabilirsiniz.
• Hindistan Cevizi Yağı; Bu yağ antibiyotiklere bağlı bir enfeksiyon geliştirme riskinizi azaltabilir.
Ancak beslenme uzmanı ile görüşmek size daha detaylı çözümler de sunacaktır. Uzman diyetisyen ihtiyacınız için her zaman arayabilirsiniz.
Antibiyotik Kullanırken Yenilmemesi Gereken Besinler
Antibiyotik kullanırken, tükettiğinizde sizi hasta edecek ve zehirleyebilecek bazı yiyecekler vardır. Ayrıca bu gıdalar antibiyotiklerle bir şekilde etkileşime girer ve antibiyotiklerin daha az etkili olmasını sağlar.
• Greyfurt; Hem kendini hem de suyunu tüketmemelisiniz. Vücudunuzda antibiyotiklerin etkisini azaltan bileşikler içirir.
• Fazla Kalsiyum; Bazı araştırmalar, fazla kalsiyumun emilimi engellediğini göstermektedir. En iyi sonuçları elde etmek için, antibiyotik ilaçlarınız bitene kadar fazla kalsiyum almamanız iyi olabilir.
• Alkol; Alkol ve antibiyotiklerin karıştırılması tehlikeli olabilecek yan etkilere yol açabilir.
• Şekerler ve Mayalar; Bazı hastalarda antibiyotik kullanımı maya enfeksiyonlarına yol açabilir.

Antibiyotikler Doğru Şekilde Nasıl Kullanılır?

Antibiyotikler kan dolaşımınıza girer girmez çalışmalarına başlar. Ancak bu, kendinizi hemen iyi hissedeceğiniz anlamına gelmez. Daha iyi hissetmeye başlamanız bir veya iki gün sürebilir. Antibiyotiklerin işe yaramadığını düşünseniz bile doktorunuz tarafından yönlendirilmedikçe tedaviyi erken sonlandırmayın. Antibiyotiklerini her zaman ilaçlarınız bitene kadar kullanın. Pek çok insan, yan etkilerden kurtulmak için kendilerini daha iyi hissettikleri an antibiyotikleri almayı bırakırlar. Bu, vücuttaki enfeksiyonun düzgün bir şekilde temizlenmemesine neden olabilir, bu da hastalığın tekrarlanmasına ve başka bir ilaç tedavisine ihtiyaç duyulmasına neden olabilir.
Ayrıca bir dozu içmeyi unutursanız, diğer sefere iki tane ilaç içmeyin. Daha fazlasını almak sizi daha hızlı iyileştirmez. Bir dozun kaçırılması durumunda, bir sonraki ilaç saatinizde normal şekilde ilacınızı alın ve kutu bitene kadar ilacınızı almaya devam edin.

Tam teşekküllü hizmet veren polikliniğimizde her türlü hizmeti uzman hekim ve profesyonellerden alırsınız. Durumunuza göre uygun tıbbi tahliller yapılarak, en doğru teşhisin konması sağlanır.

Antibiyotikler Ne İçin Kullanılır?
Antibiyotikler bakterilerin neden olduğu enfeksiyonlarla savaşır. Antibiyotikler enfeksiyonu önlemek için verilir, ancak bazıameliyatlardan önce veya bir kişinin bağışıklık sistemini güçlendirmek için de verilir.
Antibiyotiklerin Yan Etkileri Var mıdır?
Antibiyotik gibi ilaçların yan etkileri olabilir. Mide ağrısı ve ishal yaygın yan etkilerdir. Antibiyotik kullanırken beslenme alışkanlıklarınızı değiştirmeniz gerekebilir.
Antibiyotik Kullanırken Çok Su İçmeli miyim?
Genel olarak, doktorunuz aksini önermedikçe, tüm ilaçlar bir bardak su ile alınmalıdır. İlacınızın bol su ile alınması gerekiyorsa, ilacınızla birlikte bir bardaktan fazla su içmeniz gerekebilir.