Diş Ağrısı İçin Evde Doğal Çözümler: Ev Yapımı İlaçlar

Diş ağrısı, en dayanılmaz ağrılar arasında yer alır. Özellikle herhangi bir diş hekimine görünmenin veya bir sağlık kuruluşunun diş bölümüne gitmenin imkansız olduğu durumlarda oluşan diş ağrısı, gününüzü zehir edebilir. Aniden dişe vuran ve şiddetlenen diş ağrılarını evde doğal yöntemlerle geçici olarak iyileştirebilirsiniz. Ancak uzun süreli çözümlerden değildir. Ağrının geçmesi veya daha da şiddetlenmesi durumlarında mutlaka diş hekimine başvurmanız gerekir. İşte kısa süreli de olsa diş ağrınızın geçmesine veya hafiflemesine neden olacak çözümler;

Soğuk Kompres Uygulaması

Diş ağrınıza neden olan durum, dişte oluşan şişlikse soğuk kompres uygulamasıyla ağrının şiddetini azaltabilirsiniz. Yanağınızın dışından 20 dakika aralıklı ve 20 dakika boyunca uygulayabilirsiniz. Böylece ağrınız biraz da olsa azalacaktır ve siz de rahatlayacaksınız. Yapılan araştırmalarda soğuğun bölgeyi uyuşturarak rahatlama sağladığı tespit edilmiştir. Ayrıca soğuğun iltihabı ve şişliği iyileştirme özelliği de bulunmaktadır. Geçici bir rahatlık sağlarken daha kolay bir şekilde uykuya dalmanıza yardımcı olur. Ardından yapmanız gereken ilk şey ise, bir diş hastanesine başvurmaktır.

Tuzlu Su İle Çalkalama

Ilık ve tuzlu suyla ağzınızı çalkalamak, ağrıyan ve şişmiş etleri için evde uygulanabilecek doğal ve etkili yöntemlerden biridir. Bir bardak ılık suya birkaç çay kaşığı tuz ekleyerek oluşturduğunuzu karışımı, ağzınızda gezdirip ardından tükürünüz. Suyun ılık olması, önemli bir detaydır. Soğuk veya sıcak su, dişlerinizi ve diş etlerinizi tahriş edebilir. Ilık su, ağrının hafiflemesine yardımcı olurken tuz ise, oluşan şişliğin azalmasına yardımcı olur. Tekrardan belirtmekte fayda var; bu çözümler geçicidir. Diş hekimi tarafından yapılacak acil muayene sonrasında kalıcı çözümlerle diş problemlerinizi giderebilirsiniz.

Karanfil

Karanfil, diş ağrılarınızın azalmasında ve şişliğin giderilmesinde sıklıkla başvurulan yöntemler arasındadır. Özellikle karanfil yağı, evde uygulanacak en doğal yöntemler arasındadır. Karanfil yağını bir pamuk üzerine damlatarak pamuğu, dişinize ve diş etlerinize sürebilirsiniz. Anestezik madde içeren karanfil, ağrının hafiflemesine ve dinmesine geçici olarak çözüm olur.