Diş İmplantının Yan Etkisi Var mı?

Diş implantı da dâhil olmak üzere tüm tıbbi müdahalelerinbir takım yan etkileri vardır. İmplantların başarı oranı yüzde 90 olsa da, bazı hastalarda yan etkiler ve komplikasyonlar meydana gelebilir.

Diş implantının yan etkisi çok az olsa da bazı hastalarda daha fazla yan etkiler görülebilir. İmplant yaptırmayı düşünüyorsanız, bu tedavinin faydalarını ve olası yan etkilerini bilmek sizin için daha iyi olur. Son derece nadir olmakla birlikte diş implantının yan etkileri olabilir.

Diş İmplantının Geçici Yan Etkileri Nelerdir?

İmplant tedavisi sonrasında arada birkaç yan etkisi hemen ortaya çıkabilir. Ancak diş ve diş etleri iyileştikçe bu yan etkiler kaybolur. Bu yan etkiler çoğu kişide görülebilir. Diş implantının geçici yan etkileri aşağıdaki gibidir;

•         Diş etlerinde ve dişlerde 48 saate kadar sürebilen şişlik
  •         Birkaç gün sürebilen yüzde şişkinlikler
  •         2 ile 3 gün sürebilen ağrılar
  •         24 saate kadar sürebilen az şekilde kanamalar

Ayrıca ağrı ve şişlikler için Yeşiltepe Polikliniğimizde hizmet veren hekimlerimize danışarak ağrı kesici ilaç kullanabilirsiniz. Bu diş implantı yan etkilerinden herhangi birisi ağır şekilde seyrederse veya 2 ile 3 gün içinde geçmezse, bu bir iltihap belirtisi veya başka bir sorun olabilir. Bu tarz durumlarda diş hekiminize başvurmanız önemlidir.

Diş İmplantının Olası Yan Etkileri Nelerdir?

Diş implantının yan etkileri arasındaki bazı rahatsızlıklar diğerlerinden daha yaygın olarak görülebilir. Bu yan etkiler çoğu kişide görülmese de bu sizde olmayacağı anlamına gelmez. Aşağıda yer alan yan etkiler oldukça nadir görülse de bunları bilmekte fayda vardır.

•         İmplantın yerleştirildiği yerde enfeksiyon,
  •         Dişlerinizde, diş etlerinizde veya damarlarınızda hasar,
  •         Diş etlerinizde, dişlerinizde, dudaklarınızda veya çenenizde ağrı,
  •         Üst çenenizdeki implantlarda sinüs, gibi sorunlar olabilir.

Çoğu yan etkiden kaçınmak için diş hekimlerimiz ile görüşmeniz ve aldığınız tüm ilaçları söylemeniz önemlidir. Çünkü bazı ilaçlar implantınızın başarılı olma oranını düşürür. Ya da başka sorunlara neden olabilecek yan etkilere yol açar. Aşağıdaki diş implantı yan etkileri son derece nadirdir. Ancak ortaya çıkarsa hemen diş hekimimiz ile görüşmeniz gerekir.

•         Çenenize tam oturmamış implantlar
  •         Uzun süre geçse de iyileşmeyen kırmızı, ağrılı diş etleri
  •         İmplanttan gelen kötü koku veya tat

Olası durumların tespiti için bazı durumlarda tıbbi tahliller yapılması gerekebilir. Ancak bunlar spesifik hastalığı olan kişiler için geçerli olur.

Diş İmplant Tedavisinde Diğer Sorunlar

Diş implantı yan etkilerinin yanında nadiren de olsa başka sorunlarda meydana gelebilir. İmplant tedavinizde meydana gelebilecek en kötü şey tedavinin başarısız olmasıdır. Böyle bir durumda tedavi tekrar denenebilir. Diş hekimlerimiz, geçmiş diş tedavileriniz hakkında ne kadar çok şey bilirse bu yan etkileri yaşama olasılığınız da o kadar az olur.

İmplantın ağzınızda sağlam durması kökünün çene kemiğinize kaynaması gerekir. Bu olmadığında implantlar gevşer ve başka sorunlar ortaya çıkar. Ayrıca implant üzerine basınç uygulamak implantın kırılmasına neden olabilir. Böyle bir durumda implant tamamen çıkarılır ve genellikle birkaç ay içinde yenisi tekrar takılabilir.

Diş İmplantı Yan Etkileri Ne Kadar Sürer?

Yan etkiler genelde hafiftir ve çoğu zaman çabucak geçer. Doktorlarımız, bu etkileri azaltmak için antibiyotik veya ağrı kesici ilaç yazabilir. Yan etkileri azaltmak için genellikle kendiliğinden kaybolan dikiş ipleri kullanılır.

İmplantı Vücudum Kabul Eder mi?

Dişte kullanılan implantlar yüksek oranda titanyum madeninden üretilir. Titanyum insan vücuduna en uyumlu maddelerden birisidir.

İmplant Tedavisinin Yaygın Yan Etkileri Nelerdir?

Diş etlerinin ve yüzün şişmesi, implant yerinde olası ağrılar ya da kanama en fazla karşılaşılan yan etkiler arasındadır. Aslında bu yan etkiler genelde 1-2 gün içinde geçer. Yan etkileri azaltmak için doktorlarımız ağrı kesici türü ilaçlar yazabilir.