En Çok Merak Edilenler: Hacamat Kimlere Uygulanmaz?

İleri Derecede Kansızlık Problemi Olan Kişiler

Hacamat tedavisi, bazı durumların gözlemlendiği kişiler için uygun olmayan tedavi yöntemidir. Hacamat tedavisinin uygulanamayacağı kişileri şöyle sıralayabiliriz;

Kan dolaşımının sağlıklı bir hale gelmesi ve kanda oluşan toksinlerin dışarı atılması amacıyla uygulanan hacamat tedavisi yapılarak vücudun belirli bölgelerine kesiler atılarak gerçekleştirilir. Kesiler yoluyla atılan kan, kişinin kan değerlerini ve miktarını etkilememesi için ileri derecede kansızlığı bulunan kişilere uygulanmaması gerekir.

Metastaz Kanser Gözlemlenen Kişiler

Metastaz, kanserin kaynağını aldığı organdan uzak bir alana yayıldığı anlamına gelir. Bu sebepten dolayı metastaz kanser, ilerlemiş kanser hastalığı olarak da tanımlanabilmektedir. Hacamat tedavisi, yayılmış kanser hastalığına sahip olan kişilere uygulanmamaktadır.

Diyaliz Hastaları

Diyaliz hastaları, böbreklerin fonksiyonunu yerine getiremediği için yoğun ilaç kullanmaktadır. Su tüketiminde kısıtlama olan ve katı diyetlerle beslenen diyaliz hastalarına hacamat tedavisi uygun değildir.
Evlenme sağlık raporu vermeye de yetkisi bulunan polikliniğimizi ziyaret ederek hacamat tedavisi için uygun olup olmadığınız hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Hemofili Hastalığı Bulunan Kişiler

Kalıtsal bir hastalık olan hemolifi, kanın pıhtılaşmasıyla ilgili olan sağlık problemidir. Bu hastalarda kan normal kişilerdeki gibi pıhtılaşma göstermemekte ve normalden uzun sürede pıhtılaşma gözlemlenmektedir. Kesilerle vücuttaki kan dışarı atılacağı için kişide kanama uzun sürebilir ve hayati tehlike ortaya çıkabilir. Bu sebepten dolayı kan pıhtılaşma problemi yaşayan kişilere uygulanmamaktadır.

Yeni Ameliyat Olmuş Kişiler

Ameliyat sonrasında vücutta komplikasyonların oluşma ihtimali yüksektir. Hacamat uygulamasının yapılacağı bölgede herhangi bir yaranın olmaması gerekir.

Trombosit Düşüklüğü Olan Kişiler

Trombosit düşüklüğü yaşayan kişilerde, kan kaybının olması durumunda dokularda meydana gelen iyileşme ve yenilenmeler daha uzun sürmektedir. Kan değerleri olumsuz etkileneceği gibi trombosit düşüklüğ yaşayan kişilere uygulanmamaktadır.

Regl Döneminde Olan Kadınlar

Vücuttaki belirli miktarda kanın atıldığı, kan ve hormon değerlerinde değişimlerin yaşandığı regl döneminde hacamat uygulaması yapılmamaktadır.
Ayrıca sedef hastalığı, ezgama gibi cilt problemi yaşayan kişiler de hacamat tedavisi için uygun değildir.