Tansiyonu Yüksek Çıkan Hastaya Ne Gibi Bir Müdahalenin Yapılması Gerekir?

Kalbin pompaladığı kanın damarlarda yarattığı basınca tansiyon adı verilir. Kan basıncının 140 / 90 mm / HG’dan büyük olması durumunda hipertansiyon ya da yüksek tansiyon olarak tanımlanabilir. Sessiz katil olarak da adlandırılan yüksek tansiyon baş ağrısı, kulak çınlaması, baş dönmesi gibi belirtilerle kendini gösterirken bazı hastalıkların varlığında da görülebilir.

Kalp damar hastalıkları, şeker hastalığı, obezite, tiroid ve böbrek hastalıklarında yüksek tansiyonla karşılaşılabilir. Muayene sonucunda kişinin tansiyonun yüksek olduğunun tespit edilmesi halinde derhal kontrol altına alınması gerekir. Aksi halde ciddi hastalıklara zemin hazırlayarak hayati tehlikelere neden olabilir.

Yüksek tansiyonu düşürmek için kullanılan bazı ilaçlar vardır. Bu ilaçları doktorunuzun tavsiye üzerine kullanabilir ve yüksek tansiyonunuzu kontrol altına alabilirsiniz.

Evde Yüksek Tansiyon Nasıl Düşürülür?

Beslenme düzeni, egzersizlerle de tansiyon kontrol altına alınsa da mutlaka doktor tarafından muayene edilmeli ve doktorun önerdiği ilaçlar kullanılmalıdır. Sağlık raporu alırken bile olumsuz sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Bu yüzden yüksek tansiyonunuzu doktorun önerdiği ilaçlarla kontrol altında tutmalı ve evde yapacağınız aktivitelerle desteklemelisiniz.
Öncelikle ideal kiloya ulaşarak kan basıncının düşmesine neden olabilir.

Sağlıklı bir yaşam için öncelikle fazla kilolardan kurtulmak gerekir. Egzersiz yaparak ideal kilonuza ulaşabilir ve aynı zamanda stresinizin azalmasına da neden olabilirsiniz. Her gün yapacağınız 30 dakikalık aktivitelerle ideal kiloya ulaşabilir ve böylelikle tansiyonun dengelenmesine yardımcı olabilirsiniz.

Stresle baş etmeyi öğrenmek, sadece tansiyonu dengelemekle kalmaz, tüm hayatın yoluna girmesine neden olur. Hayata pozitif bakmak, kendine zaman ayırmak, strese neden olan olay ve durumlardan uzaklaşmak stresi hafifletmeye ya da stresle başa çıkmada etkili yöntemlerden bazılarıdır.

Yüksek tansiyonu dengelemek, komplikasyon riskini azaltmak için de oldukça önemlidir. Yüksek tansiyon kalp krizi, felç, kalp hastalıkları gibi komplikasyonlara neden olabilir. Tansiyonu dengeleme de sağlıklı beslenmenin önemi atlanamaz. Bol bol meyve tüketmek, yağsız protein tüketmek, bol bol su içmek yüksek tansiyonun düşürülmesinde tavsiye edilir.