Hacamat Kimlere Uygulanmaz ve Hacamatın Faydaları Nelerdir?

Yüzyıllar sağlık yöntemi olarak kullanılan hacamat, günümüzde de sıklıkla tercih edilen yöntemler arasındadır. Deri altında birikerek vücutta hastalıklara neden olan toksinlerin vakumlanarak vücut dışına atılması olarak hacamat tedavisi tanımlanabilir. Ancak hacamat tedavisinin uygulanmasının sakıncalı olduğu bazı durumlar ve kişiler vardır. Özellikle regl döneminde olan kadınlara ve bazı hastalıklara sahip olan kişilere hacamat tedavisi uygulanmamaktadır.

Kan tutan kişilere, kalp pili takılı hastalara, panik atak geçirenlere, düşük tansiyon hastalarına, kemoterapi görenlere, hamilelere, organ nakli olanlara, 12 aydan küçüklere, kanın pıhtılaşma zamanı düşük olan kişilere, bazı durumlar hariç 60 yaş üzerinde olan kişilere hacamat tedavisinin uygulanması önerilmemektedir.

Hacamat Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Hacamat tedavisin faydaları saymakla bitmez. Ancak hacamatın sayısız faydalarından yararlanmak için steril ve uygun koşullarda yaptırılması gerekir. OSGB sağlık raporu vermeye de yetkisi bulunan Yeşiltepe Polikliniği, hacamat tedavisini en steril ortamda gerçekleştirirken sayısız faydasına tanıklık etmenize neden oluyor.

Kandaki toksinleri, zararlı atıkları, zehirli atıkları temizleyen hacamat tedavisi, kana detoks uygular. Vücudun rahatlamasında büyük etkisi bulunan hacamat, stresin azalmasında etkili yöntemlerdendir. Çabuk sinirlenmenin önüne geçer.
Grip, nezle gibi üst solunum yolu hastalıklarının iyileşme sürecini hızlandırır. En sık rastlanan sağlık sorunlarından olan baş ağrısının iyileşmesinde büyük rol oynar.

Ayrıca kan yapımını uyardığı için kansızlık hastalığının tedavisinde başvurulan yöntemlerden biridir. Sara olarak da bilinen epilepsi nöbetlerinin şiddetini ve sayısını azaltan hacamat, tembelliğin ve uyuşukluğun önüne geçerek daha enerjik olmanıza neden olur.

Tüm diş rahatsızlıklarının geçmesinde önemli bir etkiye sahip olan hacamat, diş ağrısının geçmesinde de tercih edilen yöntemlerdendir. Tüm uyku problemlerinin giderilmesinde hacamat etkili bir tedavi yöntemidir. Sinirleri rahatlattığı için daha kolay uykuya dalmaya ve kaliteli bir uykuya olanak sağlar. Zayıflanmış organların fonksiyonlarını geri kazandırır, daha sağlıklı çalışmalarına neden olur. Ve daha saymakla bitmeyecek pek çok fayda…