Pandemi ( Covid – 19 ) Döneminde Diş Hekimine Gitmek Güvenli Midir?

Tüm dünyada etkili olan pandemi, hayatın pek çok noktasını olumsuz etkilemiştir. Pandeminin olumsuz etkilediği sektörlerden biri de sağlık sektörüdür. İnsanlar bu dönemde hastanelere ve polikliniklere gitmek konusunda oldukça tedirginlik yaşıyorlar. Özellikle diş ve ağız problemi yaşayan kişiler, koruyucu diş hekimliği randevularını sürekli olarak erteliyor. Amerikan Diş Hekimliği Birliği tarafından yapılan bir araştırmada ülkede çalışan diş hekimlerinin ya da sağlıkçılarının sadece %1’inin testinin pozitif çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Sağlık sektöründen çalışan kişilerin virüse yakalanmamalarının nedeni ise, sadece bu dönemde değil, yıllardır süren sterilizasyon çalışmaları ve hastalıklardan korunmak için uygulanan politikalardır.

Eğer ki bu dönemde herhangi bir hastaneye ya da diş polikliniğine gitmek istemezseniz evde diş tedavisi hizmetinden de yararlanabilirsiniz. İhmal edilen ağız ve diş problemleri sadece ağız ve diş sağlığını tehlikeye atmaz aynı zamanda genel sağlığı da olumsuz etkiler. Kalp, damar gibi pek çok hastalığın oluşmasına sebebiyet veren ağız ve diş problemlerinin belirtilerinin fark ettiğiniz an diş hekiminizden randevu almanız gerekir. İhmal edilen küçük bir ağız ve diş problemi tedavi edilmezse daha ciddi hasarların oluşmasına neden olabilir.

Pek çok diş hekimi birliği, diş hekimlerinin gerekli önlemleri alması halinde, ağız ve diş tedavilerinin yaptırılabileceğini ortaya koymuştur. Yüksek sterilizasyon çalışmalarının uygulandığı polikliniklerden ya da hastanelerden ve güvendiğiniz diş hekimlerinden randevu alabilirsiniz.

Yeşiltepe Polikliniği olarak sağlığınızı her şeyin üzerinde tutarak gerekli olan tüm hijyen ve sağlık önlemlerini almaktayız. Tedavinin uygulandığını ortamdan kullanılacak malzemelere kadar her şeye yüksek sterilizasyon çalışmaları uygulanmaktadır. Gönül rahatlığıyla bizleri tercih edebilirsiniz.

Diş Tedavileri Neden Ertelenmemelidir?

Diş sorunları her ne kadar sadece ağızla ilgili olduğu düşünülse de aslında genel sağlığı da direkt olarak etkilemektedir. Kişinin genel sağlığını ve yaşam kalitesini etkileyen diş ve ağız problemlerinin hiçbir şekilde ihmal edilmemesi gerekir. Diş kaybı, diş çürükleri, diş eti rahatsızlıkları kişinin genel sağlık durumunun en çok etkileyen ağız ve diş problemlerinin başında gelmektedir. Pandemi döneminde ihmal edilen kanal tedavileri, ağız kisti tedavileri, diş çekimleri, diş çürükleri daha ciddi ve daha büyük problemlerin oluşmasına sebebiyet verebilir.

Covid – 19 nedeniyle ihmal ettiğiniz diş ve ağız problemleri akciğer enfeksiyonlarına, kalp rahatsızlıklarına, dişlerde ve ağızda daha farklı problemlerin oluşmasına neden olabilir. Ayrıca düzensiz diş ve ağız temizliği ya da ağız içi yaralanmalarına sebep olan yanlış fırçalama yöntemleri sonucunda bakteriler, kan dolaşımına dahil olarak diğer organlara ulaşabilir.

Kalp rahatsızlığı problemi olan bazı kişilerde bakteri geliştirme riski daha yüksektir. Bundan dolayı da ağız ve diş problemlerini ihmal ettirmemeleri gerekir. Ağız ve diş temizliğinin yanı sıra düzenli olarak profesyonel diş ve ağız bakımları ve tedavilerinin de ihmal edilmemesi gerekir.

Covid – 19 pandemisinin ne kadar süreceği belli olmadığı için bu dönemde gerekli olan ağız ve diş tedavilerinizi ihmal etmeniz önerilmemektedir. Küçük bir diş ve ağız rahatsızlığı tedavi edilmezse diş çürüklerine, diş kayıplarına ve ayrıca damar ve kalp rahatsızlıklarının oluşmasına neden olabilir. Bu yüzden gerekli hijyen önlemlerini alan kurumlardan randevu alarak diş ve ağız tedavilerinizi yaptırmanız gerekir.