Evde Kan Alma

Neredeyse tüm hastalıkların tanı sürecinde kullanılan kan tahlili; hastanede veya evde kan alma hizmetleriyle yapılmaktadır. Kan tahlili ile kişilerin kan düzeyine sirayet eden hastalıklar hızlı bir şekilde ortaya çıkabilmektedir. İstanbul bölgesinde yaşayan ve hastane ortamına gidecek durumu olmayan kişiler, İstanbul evde kan alma hizmetlerden yararlanabilmektedir.

Kan tahlili, hemen hemen bütün hastalıkların tanı sürecinde kullanılan tıbbi bir tetkik yöntemi olarak tanımlanmaktadır. Hastadan alınan numune kan, son teknoloji tıbbi laboratuvarlarda incelenmekte ve içeriğindeki anormal durumlar belirlenmektedir. Uzman doktorlar, kan tahlili sonucuna göre uygun bir tedavi planı hazırlamaktadır.

Evde Kan Alma Nedir?

Evde sağlık hizmetleri arasında yer alan evde kan alma; Sağlık Bakanlığı tarafından yetki verilen kişiler aracılığıyla yapılmaktadır. Evde serum takma ve evde yaşlı bakımı gibi hizmetler içerisinde yer alan kan tahlili, hastane ortamına gidemeyen kişiler için oluşturulan prosedürleri içermektedir.

İlgili eğitimleri tamamlayan ve alanında yetkin kişilerden oluşan sağlık ekibi, hizmet alacak olan kişinin evine gelerek gereken işlemleri yerine getirmektedir. Süreç sonunda alınan kan numunesi, laboratuvar işlemlerine tâbi tutularak; kişinin mevcut sağlık durumu ölçülmektedir.

Bu hizmeti almak isteyen kişilerin, ilgili sağlık kurumlarına başvuru yapması gerekmektedir. Telefon veya internet aracılığıyla yapılan başvurulara, hızlı bir şekilde dönüş yapılmakta ve kişinin en kısa sürede bu hizmeti alması sağlanmaktadır.

Evde Kan Alma Hizmeti Nasıl Verilir?

Ev ortamında gerçekleşen kan alma işlemi, yetki verilen kişiler aracılığıyla bu hizmete ihtiyaç duyan bireylere ulaştırılmaktadır. Hizmet verecek olan kurum, alanında yetkin kişilerden oluşan sağlık ekibini; hastanın evine göndermekte ve bu bağlamda gereken işlemler titizlikle yapılmaktadır.

Evde kan alma ücretleri, söz konusu hizmeti verecek olan kurumun fiyatlandırma prosedürlerine göre değişkenlik göstermektedir. Hizmet alan kişinin evde kulak yıkama gibi ek hizmetler istemesi dâhilinde, evde kan alma ücretleri de bu bağlamda arttırılmaktadır.

Bu hizmeti almak isteyen kişinin, ilgili kurum ve kuruluşlara müracaat etmesi gerekmektedir. Sağlık Bakanlığınca yetki verilen bu kurumlar, alanında deneyimli hemşireleri şahıs evine göndermekte ve bu bağlamda evde kan alma işlemini gerçekleştirmektedir.

Hangi Hastalıklarda Evde Kan Alma Hizmeti Verilir?

Kişinin kan tahliline ihtiyacı olup olmadığı, uzman doktorlar tarafından belirlenmektedir. Zeytinburnu evde kan alma; kan tahlili tetkikinin hemen hemen tüm hastalıklarda kullanılması nedeniyle, kan tahliline ihtiyaç duyan herkese verilmektedir.

Felç ve inme gibi hastalıklarda, kan değerlerinin uygunluk düzeyi; kan tahlili ile ölçülmektedir. Bu hastalıkları yaşayan kişilerin, hastane ortamına getirilmesi zor olduğundan; Zeytinburnu evde kan tahlili hizmetinden yararlanmaları gerekmektedir.

Mental problemler nedeniyle evden çıkamayan kişiler de bu hizmetten hızlı bir şekilde yararlanabilmektedir. Hastanın ihtiyaç duyduğu sağlık hizmeti, kendi konfor alanından çıkmadan verilmekte ve bu sayede kişinin tedavi süreci hız kazanmaktadır.

Evde Kan Alma Hizmeti Hangi Hastalara Verilir?

Evden çıkma durumu olmayan, yaşlılık nedeniyle hareket etmekte zorlanan, fiziksel veya zihinsel bir engeli bulunan, hamilelik döneminin son aylarında veya lohusalık döneminde olan kişiler; evde sağlık hizmetleri kapsamında yer alan evde kan alma uygulamasından yararlanabilmektedir.

Felç veya yatalak durumundaki kişilerin, hastane ortamına gitmesi mümkün olmadığından; evde kan alma hizmetiyle tetkik edilmesi gerekmektedir. Bu hastalıkları yaşayan kişilerin, evde sağlık hizmetlerinden yararlanmak için ilgili kurumlara başvurması yeterli olmaktadır.

Kan tahlili, kişilerin mevcut hastalıkları ve vitamin – mineral dengesi hakkında fikir vermesi nedeniyle son derece önem arz etmektedir. Kan tahliline ihtiyaç duyan kişiler, hekim tarafından verilen yönergeler ile bu hizmeti evde veya hastanede alabilmektedir.

Evde alınan kan numunesinin sonuçları, hastane ortamında alınan kan numunesinin sonuçlarında olduğu gibi E - Nabız üzerinden görülmektedir. Hastanın kimlik bilgileri ile giriş yaptığı bu platform, tahlil sonuçlarının pratik bir şekilde görülmesine olanak tanımaktadır.
    Kan alma hizmetinin kapsamı, kişilerin taleplerine göre genişletilebilmektedir. Evde fizik tedavi gibi ek hizmetleri almak isteyen kişiler, bu konudaki taleplerini ilgili kurumlara ileterek; söz konusu hizmetlere en hızlı şekilde ulaşabilmektedirler.
    Kan tahlili sonuçları, yapılacak olan işlemin zorluk düzeyine göre belirlenen zaman dilimlerinde çıkmaktadır. Zor ve karmaşık hastalıkların tespiti için kullanılan kan tahlili sonuçları daha uzun sürelerde çıkarken, kan değeri ölçümü gibi işlemler daha kısa sürede sonlanmaktadır.