Ozon Tedavisi

Günümüzde alternatif tıp uygulamalarından bir tanesi olarak dikkat çeken ozon tedavisi, çeşitli hastalıkların tedavisi ya da hastalık belirtilerinin hafifletilmesi için tercih edilmektedir. Güçlü bir kimyasal olduğundan son derece dikkatli şekilde kullanılması gerektiği çok açık bir gerçektir. Üç oksijen molekülünün birleşmesi ile ortaya çıkan ozon ile gerçekleştirilen tedavi ile çeşitli hastalıkların iyileştirilmesi ya da belirtilerinin azaltılması sağlanabilir. Ozon gazının tedavi sürecinde görevini tam anlamıyla yerine getirebilmesi için tedavi programının doğru hesaplanması son derece önemlidir. Bunun için ozon tedavisi, alanında uzman ve üstün teknolojilere sahip sağlık kuruluşlarında, sağlık profesyonelleri ile gerçekleştirilmelidir.

Tıbbi Ozon Nedir?

Üç oksijen atomundan oluşan ozon, tıbbi anlamda kullanılan bir moleküldür. O3 şeklinde simgelenen bu molekül, saf oksijen ile saf ozonun karışımından meydana gelir. Sıvı veya gaz halinde bulunabildiğinden, farklı şekillerde tercih edilebilmektedir. Ancak dozunun doğru ayarlanması, ağır komplikasyonlar ile karşılaşılmaması adına son derece önemlidir. Bunun için hastanın sağlık durumu, rahatsızlığın derecesi ve belirtilerine uygun olarak ozon tedavisi programı belirlenmelidir. Ozon tedavisinin tüm süreçlerine hakim hekimler tarafından uygulanan tedavi sonrasında temel amaç, vücutta normal düzeyde olması gerekirken anormal bir düzeye sahip komplikasyonların giderilmesidir.

Ozon Tedavisi Faydaları

Bakteri ya da virüs temelli rahatsızlıkların tedavisinde ve yaraların temizlenmesi gibi sebeplerle kullanılan ozon tedavisi, antibakteriyel bir özelliğe sahiptir. Bu nedenle tıbbi anlamda pek çok alanda sıklıkla kullanılmaktadır. Öte yandan hastanın aktif bir rahatsızlığı varsa o rahatsızlığı ile ilgili tedavi süreci devam ederken ozon tedavisinin gerçekleştirilmesi gerekir. Tedavinin kesilmemesi son derece önemlidir. Peki, ozon tedavisinin sağladığı faydalar nelerdir?

• Kanserli vücudun dayanıklılığını artırma konusunda son derece etkilidir.
  • Antibakteriyel ve antiviral özellikleri sayesinde yara temizleme konusunda sıklıkla tercih edilmektedir.
  • Dolaşım bozukluklarının tedavisinde birincil tercihtir.
  • Pek çok rahatsızlık sonucunda ortaya çıkan semptomların hafifletilmesinde etkilidir.
  • Şeker hastalığı sonucunda ortaya çıkan olumsuz komplikasyonların giderilmesini sağlar.
  • Viral hastalıklarla baş etmek için son derece doğru bir tercihtir.

Yukarıdaki faydaları ile öne çıkan ozon tedavisi, her geçen yıl daha fazla kullanılmaktadır. Ancak hastalığın veya rahatsızlık semptomlarının türüne göre doğru oranda ve zamanda kullanılması gerektiği bilinmelidir.

Ozon Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ozon tedavisinin uygulanması farklı şekillerde gerçekleştirilebilir. Ancak burada önemli olan, hastanın ozon gazına maruz bırakılmasıdır. Yani maruz bırakılarak tedavi gerçekleştirilir. Tabii ki rahatsızlığın türü, derecesi, hastanın sağlık durumu ve diğer faktörler, tedavinin uygulanmasını doğrudan etkileyecektir. Peki, ozon tedavisi nasıl uygulanır? Şimdi bundan bahsedelim.

• Hastanın belirli miktarda kanı alınarak kanın ozon gazına karıştırılması sağlanır ve tekrar kan hastaya damar yolu ile verilir. Ayrıca bu yöntem sonrasında kanın direkt olarak kas içerisine enjekte edilmesine de sıklıkla rastlanmaktadır.
    • Rektum veya vajina yolları üzerinden uygulanabilir. Bu uygulamada hasta herhangi bir acı hissetmez.
    • Rahatsızlığın olduğu uzuv bir torbanın içerisine alınarak torbaya ozon gazı takviyesi yapılır. Böylece ozon gazının yaraları iyileştirmesi sağlanır.
    • Deri üzerine de uygulama yapılır. Ancak bu uygulama sırasında yalnızca uygulama yapılacak cilt yüzeyi açıkta bırakılmalıdır. Diğer kısımlar kapatılmalıdır.
    • Ozon gazının yağ ya da su içerisinde çözünmesi sağlandıktan sonra ağız yoluyla uygulama gerçekleştirilebilir.

Yukarıda görüldüğü gibi ozon tedavisinin pek çok farklı uygulaması bulunmaktadır. Bu nedenle uygulama türüne, hastanın rahatsızlığına ve diğer faktörlere göre ozon tedavisi fiyatları değişiklik göstermektedir.

Ozon Tedavisi Kimlere Uygulanamaz?

Son dönemde çok sık kullanılan bir tedavi olsa da bazı kişiler için ciddi zararları ortaya çıkarabilir. Bu konu ile ilgili de pek çok araştırma yapılmaktadır. İşte bu sebeple hamileler, kansızlık olan kişiler, pıhtılaşma bozukluğu olanlar, ozon gazına alerjisi olanlar, henüz yeni kanama geçirenler, kalıtsal bir hastalığı olanlar, ozon tedavisine uygun değillerdir. Bu nedenle tedavi sürecine başlanmadan önce hasta için ileri seviyede tetkikler yapılmakta, hastanın tedaviye uygun olup olmadığı değerlendirilmektedir. Tüm şartlar uygun değilse, ne yazık ki ozon tedavisinin uygulanması doğru olmayacaktır.

Ozon Tedavisi Etkisini Ne Zaman Gösterir?

Genellikle haftada birkaç kez uygulanan bir tedavidir. Özellikle ilk seanstan sonra belirli etkilerin gözlemlenmesi son derece olasıdır. Ancak asıl etkinin ortaya çıkması için birkaç seans yapılması gerekir. Böylece hastanın rahatsızlığında olumlu değişikliklerin olup olmadığı anlaşılmış olur. Ancak unutulmaması gereken en önemli konu, hastalığın türü ve hastanın sağlık durumuna göre tedavinin sağladığı etkinin farklılaşacağıdır. Herkeste aynı etkinin aynı sürede ortaya çıkması beklenemez. Bu sebeple de ozon tedavisi seans ücreti değişiklik gösterir. Yani hasta, hastalığın türü ve diğer unsurlara göre seans ücretleri değişecektir.

Ozon Tedavisinin (Zararı) Yan Etkisi Var Mı?

Son dönemde tıbbi anlamda en ileri tekniklerden biri olan ozon tedavisinin de her tedavide olduğu gibi belirli yan etkiler ortaya çıkabilmektedir. Ayrıca uygulanma aşamaları farklılaştığı için uygulanmasında herhangi bir hatanın yapılması durumunda yan etkiler artabilir. Ancak doğru uygulandığında ciddi yan etkiler ile karşılaşılmaz. Peki, ozon tedavisinin olası yan etkileri nelerdir?

• Geçici tansiyon düşüklüğü,
    • Mide bulantısı,
    • Baş ağrısı,
    • Akciğer hasarı,
    • Göz tahrişi,
    • Solunum zorluğu,
    • Cilt yanıkları,
    • Kan pıhtılaşması ve
    • Enfeksiyon, ozon tedavisinin bilinen riskleri arasında yer almaktadır.

Yukarıdaki riskler genellikle ortaya çıkmazlar. Ancak bazı durumlarda yanlış uygulama sonrasında bu etkiler ile karşılaşılabilir. Bu nedenle güvenilir sağlık kuruluşlarından ozon tedavisinin alınması gerekir. Yeşiltepe Polikliniği ise ozon tedavisi konusunda tüm uygulamaları gerçekleştirdiğinden, tedavi süreci ve ozon tedavisi ücreti konularında bize ulaşarak destek alabilirsiniz. Uzman hekimlerimiz genel sağlığınız, şikayetleriniz ve hastalığınızın komplikasyonlarını en üstün teknikler ile değerlendirecektir. Tedavi sürecinde hastanın evde bakımı gerekirse, evde bakım hizmetleri son derece doğru bir tercih olacaktır.

Doğru uygulandığında ciddi yan etkiler ortaya çıkmasa da yanlış uygulamalarda cilt yanığı, göz tahrişi, mide bulantısı ve baş ağrısı gibi yan etkiler ortaya çıkabilmektedir.
    Hastalığın durumu, hastanın genel sağlığı ve komplikasyonlar göz önünde bulundurulduğunda tedavi süreleri değişiklik gösterse de genellikle 10 seans sürmektedir.
    Özellikle astım, diyabet ve şeker hastalığı için son derece faydalı bir tedavidir. Öte yandan yaraların iyileşmesi ve kanser hastalarının komplikasyonlarının azaltılmasında çok ciddi faydaları bulunmaktadır.