Diş Ağrısı Nedir? Diş Ağrısının Olası Nedenleri Nelerdir?

İnsan hayatının hemen hemen her dönemde karşılaşılan problemlerden biri olan diş ağrıları, evde doğal yöntemlerle veya ağrı kesicilerle iyileştirilmeye çalışılmaktadır. Ancak geçmeyen diş ağrıları için diş hekimine görünmemek daha ciddi problemlerin oluşmasına sebep olur. Özellikle bilgi kirliliği içerisinde farklı yöntemlerle diş ağrısını iyileştirmek, dişte ve diş etlerinde hasarlara neden olabilir. Bir diş polikliniğine başvurarak diş ağrılarınıza kalıcı olarak çözümler bulabilirsiniz.

Dişte ağrının oluşumuna neden olan pek çok faktör bulunmaktadır ancak en yaygın ve akla ilk gelen çürüklerdir. Diş minesinin aşınması, dişte kırıkların olması, yirmi yaş dişi, diş etindeki iltihaplar da diş ağrılarının oluşumuna zemin hazırlar. Diş ağrılar, ilk balta çok önemsenmese de şiddetinin artması hastaları ağrı kesici kullanımına sevk etmektedir. Fakat ağrının kaynağının bilinmemesinden kaynaklı olarak kalıcı bir çözüm değildir. Bilinçsiz kullanılan ağrı kesiciler, insan sağlığını ciddi anlamda tehdit ediyor. Bu nedenlerden dolayı diş ağrılarını önemseyerek en kısa sürede diş hekimi tarafından acil muayene olmak gerekir.

Diş Ağrılarının Oluşmasına Neden Olan Faktörler

Psikolojik ve fiziksel olarak pek çok faktöre bağlı olarak oluşan diş ağrıları; diş eti hastalıkları, dişin çürümesi sonucunda oluşan apseler, diş minesinin aşınması, ağız ve diş temizliğine ve sağlığına gereken önemin verilmemesi, yirmilik dişler ve sinüzit gibi sebeplere bağlı olarak oluşmaktadır. Diş ağrılarına neden olan ve en çok karşılaşılan faktör, diş çürükleridir. Diş hekimleri tarafından muayene olan kişilerin büyük çoğunluğu, dişlerindeki çürüklerden şikayetçidir. Diş çürüklerinin oluşumuna neden olan durumların en başında ise, ağız ve diş sağlığına, bakımına, hijyenine gereken özen ve önemin gösterilmemesidir.

Beslenme düzeninin bozuk olması, aşırı asitli ve şekerli besinlerin tüketilmesi gibi faktörler de diş etrafında asitlerin oluşumuna sebep olur. Oluşan asitler de diş minesini aşındırarak çürüklerin ve şiddetli ağrıların oluşmasına neden olmaktadır. Apseden kaynaklı oluşan diş ağrılarında ise, zonklamalar bazen dayanılmaz bir hal alabilir. Diş ağrısını hafifletmek için yapılan yanlış uygulamalar dişlerin kırılmasına ve daha ciddi problemlerin oluşumuna sebebiyet verir.

Ağrının dayanılmaz bir hal alması durumda vakit kaybetmeden diş polikliniğinden randevu oluşturmak gerekir. Erken tedavi, diş kayıplarının önüne geçilmesinde en etkili yöntemlerdendir.

Diş Ağrısı Nasıl Önlenebilir?

Ağız ve diş sağlığına gerektiği kadar önem vererek diş ağrılarının oluşmasına engel olabilirsiniz. Günde en az iki defa dişleri fırçalamak, diş ipi kullanmak, yılda iki kere diş muayenesine gitmek ağız ve diş sağlığınızı korumanın en iyi yollarındandır.